Tuesday, March 7, 2017

now i know :)

Salam and hi !

Sekarang baru aku paham kenapa dia act that way sampai ada orang menyampah kat dia. Myb a little bit annoying i can said, but since aku tengok balik cara dia layan orang dia expect orang akan layan dia just the way she did. tapi manusia kan lain, myb cara dia tak sama dengan org, thats y ada orang menyampah.

Tapi bagi aku just leave her that way, jangan jd judgmental la kiranya. Let her be herself, siapa kau nak halang dia. This morning, aku baru perasan dia memang macam tu. So cerita sikit la ea, since chambering ni aku asyik tido awal je kalau tak lepak dengan kawan2 (kalau lepak satu dua pagi pon takde hal). So aku memang tak akan reply whatsapp or whatsoever pepagi buta. Then, when i woke up this morning i got a text from her saying thank you sebab "bagi semangat". Serious, i do nothing. Just aku cari kan a few tempat chambering untuk dia. From there i figure out this thing. Dia sangat sensitif sampai dia kena make sure dia tak lupa untuk cakap thanks or apa2 je la towards person around her. 

Bagi orang lain, its annoying tapi myb bagi dia, dia just tak nak lupa pada orang sekeliling dia. Even kau buat benda sikit je, but she shows that she really appreciate it. So kita tengok la dari perspective dia, jangan la asyik la pandang negatif je kat dia.

Aku kadang2 sedih jugak bila orang 'pulau'kan dia sebab dia lain sikit. Some of my friends cakap macam ni "ala sikit2 nak touching", boring la kawan dengan dia. Aku pn kadang2 menyampah, tapi aku tak sanggup lagi sampai langsung tak tegur dia. Sampai not even wish her birthday. Memang aku pon bukan baik, to be honest aku pon pernah gaduh dengan dia, tapi kita kan dah besar, mature la konon kenapa perlu treat her that way.

So, aku just nak wish good luck for her future endeavor!


  



No comments:

Post a Comment