Cameron trip (with the girlsssssssssss) PART 1

Salam.

Finally we made it. Lepas bertahun-tahun plan, akhirnya berjaya jugak trip kami even tak cukup quorum. The trip was short and nice ! Seriouslyyyyy we had sooooooo much fun :)

DAY 1.

Since dua-dua dari JB, so dorang agree nak pick up aku kat Melaka. So aku tunggu kat McD Ayer Keroh, senang.

Perjalanan  malam tu, aku tak berapa clear sangat sebab aku tertidur. Yelaaa, tunggu dorang sampai Melaka dalam pukul 12am++, so better aku tidur dulu kat rumah, bila da best tidur tu yang asyik mengantuk je. Malam tu ada satu kejadian yang pelik, sebab tak tahu jalan, kteorg waze je la, tiba-tiba masuk satu jalan ni, mula-mula macam tak de apa, tiba-tiba kat depan kereta ada sekor anjing. So, kteorg fikir nasib baik sekor je, rupa-rupanya kereta kteorg dikepong oleh beberepa ekor anjing. Punya la cuakkkk, cepat2 Qeela reverse, myb anjing tu jaga tempat tu kot (lepas kejadian tu menyesal sbb tak ig story) .

Sampai-sampai je hotel, kteorg da bergaduh dgn org hotel tu.

"sorry ma'am, this room only for two" (kami bertiga)

Kisah pulak aku. Aku da booking and da bayar so lantak laaaaaa. Hehehehehe. Disebabkan terlalu mengantuk, kteorg checkin pukul 10am and terus tidur sampai pukul 2pm. Lepas tu baru plan nak g jalan-jalan. Lepas bangun tidur apa lagi, mesti laaa kebulur, so google tempat mana best nak pergi lunch.. So dapat la satu kedai ni, Nyonya apa ntah. So ikut la GPS, last-last bawah hotel kteorg je tempat tu. Haih. Lepas makan tu still tak kenyang so cari lagi tempat makan.

Next station is KHM STRAWBERRY FARM.

Strawberry ice cream yang paling sedappppppppppppppp sekali. Serious tak tipu. Dah laa murah sedap pulak tu. Kalau boleh nak beli bawak balik, tp takut cair. Kalau pergi lagi, nak beli lagi. Even cuaca sejuk still nak makan ice cream. Btw, nak bg tau yang time kami pergi ni musim hujan. So sejuk dia plus++

Ni satu lagi, coklat dia just nice, tak manis sgt macam kat pasar-pasar. Sgt sedappppppp. Tapi sayang bila nak beli dia kata tak jual pulakkkk.

Mas being Mas. Haih. Tak berubah. Ni baru first tempat yg kteorg pergi. Tudung da penuh coklat. Ayoyoyoyo.

Perut pun da kenyang so jom laa exercise sikit.

Second station is TAMAN RAMA-RAMA.

Gambar rama-rama tak payah la ea, sama je. Takde beza pun. Ahakssss

Lepas g taman rama-rama, kami balik hotel. Siap2 nak keluar makan. Makan dekat area hotel je. Malas nak cari-cari. Sedap jugak, tapi tak tau apa nama kedai. Lepas makan budak-budak ni tengok cerita BISIK PADA LANGIT. And aku membuta, tak habis tengok. Dengar cerita dua-dua tu heboh menangis. HAhahaaha.

DAY 2.

So, untuk second day, kami plan nak pergi ladang Teh. So bangun awal. Dalam pukul 815 gerak dari hotel. Ok laa timing macam tu. Org pun tak ramai lagi.

Nampak tak nak kena mendaki, so choose your shoes wisely. Ada org tu nak naik bukit pakai heels. ;)

Kegigihan terserlah. Pergi la lalu kat semak-samak, jalan berlumpur sbb nak amek gambar kat celah-celah pokok teh .

Next destination is LAVENDER FARM.

ni gambar sebelum kejadian yang tak dinginkan.

to be continued ~~

Popular posts from this blog

CAMPING YAK YAK YEAH: TASIK BIRU CHINCHIN #1

Final law student !

weii,,aku ingat kat KORANG!!