HOW TO BE: A BACKPACKER FOR 10 DAYS IN KOREA ! - Part 3

Salam and hi !

Now, lets continue to day 7.

DAY 7

Plan untuk hari ke 7 ni, just nak shopping souvenir and nak  pergi Namsan Tower.

So, kteorg keluar hostel tak la pagi sangat, sebab nak pergi ke Namsan tu time sunset katanya.

Macam biasa lepak2 je dulu kat bilik. Ni la best nya travel tanpa tour guide. Ikut kau la nak gerak pukul berapa, nak pergi mana, nak lepak berapa lama. But still kena prepare la itinerary sikit.

Beli souvenir pun tak de la banyak, just sikit2 je. At least adaaa la something bawak balik. Hahahahaha

Sebab kat sana cepat malam, so dalam pukul 5 macam tu kteorg da gerak pergi ke Namsan. Sebab da lama baru update blog ni, aku pun da lupa macam mana pergi sana either naik cab or train. lupa. Tapi yang pasti kteorang jalan kaki ke tempat naik dia yang macam lift tu (boleh google je).

Rasanya jauh jugak la dari tempat kteorg stop nak lift tu. Tp kalau tak silap ada je cab yang naik sampai atas, so kiranya tak pelu la naik lift tu, direct naik cable car.

Sooo, rasanyaa kteorg naik train la kot. Wiiwiwiwiw.





Time ni aku tengah sorang kat atas so set timer untuk snap gambar, sebab yg lain2 tak larat da nak atas.

Nampak kan gigih !

Tapi nak tau tak apa yang bertuah nyaaa di hari ke Tujuhhhhh ni . Seven is always nice to me.

Tengah aku snap gambar entah tak terkira berapa banyak, aku rasa macam ada something kat muka aku tauu. Guess whatttt?? Its snowinggggggg !!!!!!!

Aku berlari g bawah bagi tau yang lain, rupanya kat bawah pun da heboh snap gambar dengan snow. Nampak sgt laa excited semua org, yelaaa tempat kita mana nak jumpa snow ni hah. Yes, finally setelah 7 hari di bumi Korea ni, hari ke tujuh baru jumpa SNOWWWW.


Tapi snow ni tak banyak sangat, dia macam malu2 je. Its ok, janji snow !

Malam tu kteorg ada bincang nak naik tak Namsan ni, pastu semua org da tak larat, so kteorg lepak2 je la. But still ada je kerja gila kteorng ni buat, especially AKU, QEELA, SAFRAA !

Time snow tu mmg sangat sejuk sebab lagi satu dah malam, atas bukit lagi, so banyak la faktor menyumbang kepada kesejukkan. Tapi kami tetapppppppppppppppp 

hah, gila tak sesejuk makan aiskrim. and saja nak bagi tau makan aiskrim kat luar tau bukan dalam kedai. Hukhukhukhuk.


ni kat sebelah Namsan tower tu.

Malam tu macam mimpi indah jugakk aa sebab teringat snow tu. Hahahahaha. O V E R !


DAY 8

The next day, we are going to the Palace. Let me be the Princess. Ye biar la acah pun. But TBH aku sebenarnya prefer untuk jadi rakyat marhain je laaaa, sebab leceh nak jadi princess korea zaman dulu2 ni. Hahahahaha.

First pagi tu naik train g Gyeongbokgung Palace.

Selalu nya kami terhegeh-hegeh tapi harini sebab excited terlebih kami sampai terlebih awal puleksssss. Haih.

Kteorg sampai dalam pukul 9 macam tu, tempat tu bukak pukul 10. So menunggu laa kami disitu. 
mmg da plan nak rent hanbok for that dayy. So once kita pakai hanbok, masuk palace FOC.

FYI, kalau korang rajin, boleh search kat FB hanbok for rent tu, ada yang dia bagi extra one hour if kita like dia punya page, so kira berbaloi la jugak.



obviously im not a typical princess, when everyone choose PINK, i will go with BLUE. Hahahahahaa.

Susah wey pakai baju tu, and aku tak recommend langsung kalau bakai baju tu time WINTER. Sebab apa? Just imagine, time tu sejuk and kau just pakai baju heattech and hanbok tu tersangat la nipissssss. Dengan kain kembang tu lagi, serious rimas. 

Just a confession, aku jalan pakai baju aku ada terjatuh sekali. Errrrr.

Nasib baik ak bawak jugak cardigan, boleh laa cover sikit sejuk. Kalau tak boleh mati beku tauuuuuu!!! 

so, till next. Ciowwww


Comments

Popular posts from this blog

Final law student !

weii,,aku ingat kat KORANG!!

CAMPING YAK YAK YEAH: TASIK BIRU CHINCHIN #1