FULLY VACCINATED !

Salam and hi !

Vaccine !

Mula2 ramai yang takut, tapi bila kes makin naik and ramai orang kat ICU, da semuaaa pulak berebut2 nak vaccine. But its good tho at least, ada kesedaran. 

Masa nak tunggu appointment kat mySejahtera macam tunggu buah tak gugur. Conversation abang and kakak aku, (FYI kakak aku duduk Klang, high risk and dia pun ada join APM, so kira front liner la jugak)

S: Akak da complete dua dose.

B: kteorang ni masih lagi menunggu. Bla bla bla...

S: Uda update la mySejahtera.

B: dah nak naik haus da screen phone ni update mySejahtera

Hahahahahahahahahahahahhahahahahahahahaha

Tapi dengarnya sekarang semua family member aku da vaccine at least da dapat first dose. Jangan terkejut jugak kalau ada dengar orang sekeliling kita tak nak vaccine.

Ni ada satu lagi cerita pasal vaccine ni. Hari yang aku dapat second dose (26/08/2021), anak adik aku, Faiq pun kena cucuk untuk 2 bulan. So aku hantar la diorang sebab lepas tu aku dgn adik ada kerjaan sikit. Hahaha.

Tunggu punya tunggu siap la dorang keluar dari Klinik tu. Faiq nangis2 biasaa aa budak kena cucuk.

Pastu adik bukak cerita, dia bagi tau yang bila nak masuk Klinik tu, nurse akan tanya, "dah vaksin belum?". So adalah satu parents ni ckp yang diorang belum vaccine, quite muda juga. Dorang borak2, pastu agaknya parents tu cakap takut nak vaccine, then nurse tu cakap;

N: owhhh anak kau suruh vaccine, suruh cucuk, kau tak nak pulakkkk.

Lepas dgr cerita adik, tergelak2 kteorang dalam keretaaa. Hahahahahahahaha.

Kita ni Alhamdulillah sihat myb sbb mak kita dulu bawa kita g Klinik cucuk vaccine. So yang anti-vak tu pikir2 kan la. Hahahahhahaha.

Aku come across dengan satu ayat ni;

ITS YOUR RIGHT TO GET VACCINE OR NOT, BUT OTHERS ALSO HAVE RIGHT NOT TO MINGLE WITH YOU !

As for my experience, 1st dose, ada rasa badan panas2 lepas vaccine. Tapi aku minum air banyak2 supaya tak demam. So ok je la. For my 2nd dose, langsung takde rasa apa2. Tapi bila petang dah mula rasa sakit, and pagi esok nya sakit kepala pulakk. Hahahaha. Hopefully ok je la. 


Comments

Popular posts from this blog

Final law student !

weii,,aku ingat kat KORANG!!

CAMPING YAK YAK YEAH: TASIK BIRU CHINCHIN #1