CAMPING YAK YAK YEAH: TASIK BIRU CHINCHIN #1

 Salam and hi !

Time ber-camping kat sini, kteorang baru2 lagi nak berjinak-jinak dalam dunia per-camping-an. Hahahaaaa baru beli khemah. Khemah pun beli yang pop-up je. Dulu dengan alasan senang nak set-up. Time tu fikir kalau dah ada khemah boleh laa g camping. Dengan confident and last minute plan nyaa nak camping kat Tasik Biru Chinchin sebab dekat dengan rumah. 

So, Kak Teh yang dari Klang pun on the spot balik bila kata on nak camping weekend tu.

Masa ni aku khemah pun tak beli lagi. Yang ada khemah Adik and Kak Teh je la. Aku fikir time tu,  aaa lantak la tido je la mana2. Aku bukan kisah sangat.



Tengok laaaa khemah nye tu, dengan takde flysheet. Groundsheet buat flysheet. Hahahahhahahaaha. Cacamarba laa orang cakap. Newbiessss kannnnn. Malu tengok jiran2 punya khemah. Dorang dah biasa agknya, set up khemah pun cantik je.



Barang sepah2. Tak ada box, main pakai letak je mana2. Janji adaa hahahhahahaha. Bila tengok balik sedih. 

Tapi yang best nya kat Tasik Biru Chinchin ni, kita boleh main kayak. View tempat kayak yang dorang bawak tu pun cantik2. Time ni aku tak join sebab malas salin and tak bawak baju extra. Jungle tracking pun ada. Tapi masa kteorang pergi tu macam tak sempat sangat.

So kalau next time pergi nak main kayak laaa.






Hihihihii. Time ni masak pun duduk atas lantai je. Tengok Uncle Chinese kat sebelah, dapur atas meja. Masak pun duduk atas kerusi. Dan2 tu jugak g usha, buat2 tanya Uncle tu beli kat mana. Berapa harga. Dorang datang dari KL, friendly gilaaaaaa. Sampai ajar macam mana nak guna equipment2 tu semua. Dah macam goshop laaa dia punya ceritaa tu.  Dia kata beli sikit2. Semua pun cari kat Shopee la. Terus memasing bukak shopee. 

Discussion pun bermula, ini kena beli. Itu kena beli. Ni penting ni, kena beli dulu. Baru laa kiteorang upgrade sikit2 barang.


View kat sini memang A laaaa. Nak2 time nak malam tu.

Tapi ada satu yang tak best masa pergi sini; tempat dia panas gilaaa nak mampus. Dah laa time tu equipment pun tak cukup. Kalau tak salah time tu aku pakai kipas yang Along tinggal kan. Tu pun kena share dengan Kakak. Power bank pun belum beli lagi masa tu.

Last2 malam tu kteorang tak tidur pun dalam khemah. Semua melepak je kat luar tidur atas tikar dengan tak berbumbung nyaaa. Malam tu fikir kalau hujan malam ni, kita packing terus balik jelaaaaa. Hahahahhaah rumah dekat kan.



Masa post gambar ni kat IG, ada orang tanya. Kat mana tu? Cantiknyaaaaaa. Bila cakap kat Jasin je semua orang pelik.


Overall kat sini boleh repeat lagi. Haritu ada orang dah roger nak g sini ber-camping. Katanya bulan 9. Kita tengok laa nanti jadi ke tak. Huuuhuuuhuuuuhhu

Fee yang aku ingat la
  • RM10 per pax
Kayak tak tau berapa sebab aku tak join. Siapa2 nak pergi boleh usha laa sendiri kat FB page dia.

Lepas pergi sini benda first aku beli is kipassssssss. Hahahahahhaha

So next entry aku story lagii tapak camping mana yang aku dah pergi. 


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Final law student !

weii,,aku ingat kat KORANG!!