Movie Review !

Salam and hi !

Recently, aku pecah rekod  sebab pergi tengok wayang sensorang. Hahahahaha. Loner sangattttttttt aa.


1)

First movie yang aku pergi tengok sensorang is THE BRIDE. Aku sumpah tak tau yang the bride tu horror movie. Yang aku aku tau, aku kena spend for about 3 hours before interview dengan Melaka Bar Committee. So, after duty kat Melaka Bar, around pukul 1 macam tu, aku g Aeon Bukit Beruang g makan2 (time ni belum puasa). So, directly after makan, terus shoot g Melaka Mall, kat seberang tu. And tak check pun screentime ke apa, terus g counter, pastu terus pilih THE BRIDE, sebab tu je time yang sesuai, duration dalam 2 jam, so approximately akan habis dalam pukul 4 macam tu, CUN! sebab aku punya interview pukul 4.30. 

S: ye, nak tengok cerita apa?

M: (tanpa fikir panjang) the bride.

S: (dia bagi tau yang mana seat kosong)

M: (tak perasan pun yang hall tu kosong, means takde org langsung nak tengok cerita tu) yang depan sikit la.

S: untuk berapa orang ye?

M: sorang.

S: SORANG?

M: ye sorang (sambil muka, ele, biarlaaaa aku nak tengok sensorang ke apa, bukan pakai duit kau pun)


Lepas dapat ticket, aku terus masuk hall, sekali bila aku bukak pintu hall tu, takde sorng umat manusia pun. Perghh, nervous aa jugak time tu la terfikir yang ada orang cerita seram2. So time tu la aku gunakan masa yang ada untuk check cerita apa yang aku beli tadi.

Sekali cerita hantu laaaaaaaaaaaaaa !!!!!


Tak seram pulak kau, time kau search tu keluar gambar ni, sebab aku da rasa macam seram2 sejuk, aku tak duduk kat seat aku yang kat depan tu, aku duduk betul2 kat pintu masuk, reason: kalau takut senang nak larikkkkkkkk. Hahahaha.

Sebab da beli and tak nak membazir, aku pun stay laa, dengan harapan ada la orang masuk join aku tengok cerita tu. Time iklan2 yang berlama2 tu, ad orang tolak pintu, rupanya staff dia, hancur hati aku, then bila dah nak dekat start tu, aku sorang tomboy ni masuk, duduk row sama dengan aku. Dalam hati, boleh laaa dari takde. Tomboy tu pun sensorang jugak. Lepas tomboy tu masuk ada la group pompuan2 ala2 yang baru nak up tu masuk (mulut kauu). Time tu ak da rasa confident sikit untuk duduk kat seat aku, aku tengok la kat depan, sensorang.

REVIEW (THE BRIDE):
bagi aku ok la, maybe aku rasa seram sebab aku tengok sensorang. Tapi aku masih ok lagi cuma ada satu part je dlm movie aku rasa macam nak blaaaaa je dari situ, part yang dia mengilai, haiyooooo, puas aku tutup telinga. Aku rasa kalau pergi dengan org, cerita ni takde la seram mana. Just bila kau sensorang jadi penakut sikit, sebab mana tau tetiba ada orang join duduk sebelah ke ? its okay kalau orang if bukan orang????? Huhuhuhuhu


2)

Untuk movie yang kedua ni aku tak tengok sensorang, aku tengok berdua. Dengan dak Awe, time ni kiteorng tengok lepas balik dari Segamat. Sebab hantar kereta kat PUSPAKOM.
Actually, cerita ni aku yang eksaited nak tengok sebab aku memang layan cerita ni time volume 1 dulu, and aku mmg dah fall in love dengan STAR LORD tu. Wiiwiwiiwiwi. Aku risau jugak sebab dak Awe tak layan sangat cerita2 angkasa2 ni. Tapi dia ikut je la, sebab dia tak kan nak tengok cerita sensorang kan, heh.



REVIEW (GUARDIAN OF TEH GALAXY VOL2)

Tersangatttttttttt la best, and aku tak sangka akan ada sad ending untuk cerita ni, macam2 emosi la aku rasa time tu. And aku happy sebab dak Awe pun macam suka, thanks to Baby Groot, hahahaha. Dia suka budak kecik yang comel, degil and tak pakam bahasa. Baby Groot, you're the cutesssssttttt thing in this universe. Cerita sangat best sampai aku rasa nak repeat je. Seriously.


3)

Movie yang paling latest sekali aku tengok and im alone again. Hehehe. First time dulu, aku fikir ee malu la nak tengok movie sensorang, awkward la, macam2 lagi la aku fikir. Ni da second time, aku redah je, time ni aku pergi da puasa. Cerita nya bermula;

S: hai, nak tengok cerita apa?

M: pirates of the caribbean.

S: ok, untuk berapa orang ye?

M: Sorang

S: (pandang aku muka pelik jugak) erm, nak popcorn?

M: (nampak aku macam tak puasa ke) *aku pandang dia dengan pandangan paling menyampah,annoying, and aku pandang je dia without a word*

S: eh tak, popcorn boleh bawak balik untuk berbuka.

M: takyah la. Tu je

Oh ya, ni aku tengok sensorang sebab aku kena tunggu staff mahkamah masuk kerja. Aku datang time tu pukul 1230tghari (jumaat), so staff tu dah keluar, so sebab urgent aku terpaksa handle benda tu sampai selesai. So, no choice. Movie time la ape lagi.

Cerita ni aku memang layan almost semua sequel dia. Just satu je aku tak tengok, ON STRANGER TIDES. Lain semua aku tengok. 


REVIEW (PIRATES OF THE CARIBBEAN: SALAZAR'S REVENGE/ DEAD MEN TELL NO TALES)

Since aku memang layan, cerita ni aku suka sebab dia ada part kelakar, obviously part Captain Jack, he's soooooooooo funny. Ada jugak part action time scene berlawan dengan Capitan Salazar. Ada sedih, pasal family. All in one la, senang cakap. Punya la lama cerita ni, sampai si Will Turner tu dah ada anak, yang sama besar macam dia time first sequel dulu. Watak2 yang baru sangat best. Semua besttttttttttt aa pasal movie ni. Berbintang2 aku boleh bagi, hahhaa.

P/s: jangan pelik kalau ternampak aku kat wayang sensorang. :)

Comments

Popular posts from this blog

Final law student !

weii,,aku ingat kat KORANG!!

CAMPING YAK YAK YEAH: TASIK BIRU CHINCHIN #1