Saturday, March 9, 2013

penjajahan di rumah

assalamualaikum.

bukan nak kurang ajar ke apa. Tapi bila fikir balik, memang betul pon. Kitaorang yang masuk rumah ni dulu, bukan nya dia. Pastu nak buat rumah ni macam rumah diorang pulak. Meja yang besar kat luar tu semua letak barang dia. Ingat apa kitaorang yang lain ni tunggul ke? Barang bersepah-sepah kat luar tu. Haih, tak  paham la aku. Nak tegur bukan adik2 lagi. Rasanya lagi tua dari kitaorang ni.

Memang kitaorang yang amek senduk tu tapi bukannya nak buat harta pon. Pulang balik je. Siap nak letak notis2 la bagai kat dapur tu. Ingat kita heran sangat la dgn barang2 dia tu. Kalau tak nak bagi pinjam simpan je dalam bilik pastu kunci sekali. KEDEKUT betul !

Dah laa masuk rumah ni lambat, tak dapat bilik pastu nak conquer semua pulak. Memang macam penjajah betul. Pinjam senduk nak kecoh2 yang orang k*****g tu tak nak pulak tanya siapa. Haih. Sakit pulak hati kita ni ! :(

Nasib baik aku dengan Qeela dah amek meja kat depan tu. Kalau tak meja tu pon jadi hak milik dia. Macam bagus je akak2 tu.

Ni satu kes lagi basuh baju dalam bilik air. Perrghhh, menyirap betul aku. Aku nak mandi kena pulak tunggu dia membasuh baju banyak. Kalau setakat sehelai dua tu tak pe laa. Ni sampai sebaldi. Kot ya pon nak membasuh dalam bilik air basuh laa pagi2 buta tu tak de orang nak mandi. Ni time orang nak mandi la kau nak basuh baju. Padahal kat bawah tu ada je msein basuh, erm tak paham betul laa. Pastu orang dah perli2 pon dia buat derkkk je. Mana la tak sakit hati ni.

Memang lumrah laa kalau duduk rumah berkongsi ni. Macam2 ragam. Sabar je la. 1 sem je lagi .

No comments:

Post a Comment