Makang2 !

Salam and hi !

Tetiba macam rindu pulak kat Terengganu tempat tumpah air mata, peluh ku. Yelakan tempat tumpah darahku bukannnn. Semua la yang aku rindu esp kawan2. Last jumpa tahun lepan bulan 10 time konvo. Bila laa ade orang nak kawen ni, boleh jumpa. Tu je satu cara nak jumpa. 

Ape yang best kat Terengganu?

LAUT
Macam yg aku cakap, laut dia cantik woooooooooo.

MAKANAN
  1. A few la, sebab bukan taste aku. Aku sangat suka pedasssssssssss. Orang Ganu pedas dia manja2 je. Tapi aku satu tempat ni kiteorng selalu g makan and kiteorang bagikan nama KEDAI PEDAS untuk dia. Jarang la makan kat kedai tu, sebab biasa bungkus je. Nak tau sebab apa? Sebab kalau makan kat kedai org tgok kita makan pun sedih, rasa nak menangis makan sebab terlampau pedas, tapi serious sedap. Kiteorang (qeela,zureen,safraa) ni mmg suka makan pedas,qeela and safraa orang Johor so memang suka mkan pedas, yang zureen tu org Ganu tapi tak tau la kenapa dia memang suka makan pedas, so memang sekepalaa la. Sampai ada satu tahap tu sampai kiteorg rasa boleh bocor usus sebab makan pedas sgt.
  2. Tempat yg selalu jugak aku g makan, nama dia SELERA KAMPUNG. Memang kampung betul la makanan dia, ade budu, ulam2. memeng best la. Lokasi: Belakang UMT
  3. Yang paling best is AIR KELADI BUBBLE. Ni biasanya kan pergi time petang, dia punya mee sup plus air keladi bubble memang terbaik la, dengan aingin sepoi2 bahasa tepi pantai, ishh memang best la. Kalau g situ memang tak lain la,mesti akan order bihun sup and air keladi bubble. Lokasi: PANTAI TOK JEMBAL, KUALA TERENGGANU. 
  4. Satu lagi tempat yang aku selalu g makan ikan celup tepung POK NONG. Kalau pergi sini memang tak boleh lambat. Kalau lambat memang panjang la kau kena beratur. Aku pernah mimpi nak makan sotong celup tepung dia. So, esoknya aku ajak la Zureen g, tapi sekali ade dua bas daaaaaaaaaa. Sebab memang nak makan, aku sanggup beratur biarla panjang pun. Sotong celup tepung dia memang rare la, aku boleh cakap tu yang paling sedap yang aku pernah makan, kau akan gunting sendiri sotong tu, pastu ada air2 keluar. Juicy nyaaaaaaaaaaaa. Serious sedap. Haritu, time konvo aku suruh Along aku g sana, dia kata sedap, habis licin semuaaaa. 

Image result for warung pok nong terengganu
Gambar dari Google

kedai kampung je tapi dia punya ramai orang datang haih. Jenuh nak beratur. Tapi puas hati la sebab sedap. 

Thats all, tempat2 yang suka pergi sepanjang aku berada di Terengganu :)

Comments

Popular posts from this blog

Final law student !

weii,,aku ingat kat KORANG!!

CAMPING YAK YAK YEAH: TASIK BIRU CHINCHIN #1