T A M A K !

Salam and hi !

Suddenly, this word crossed my mind, why people should be TAMAK! Why???  Supposedly, since u r getting older, lagi banyak kan masa g  masjid, kuliah agama, dekatkan diri dengan Allah ni tak. 

As for me, what can I do is just sit back and watch all this drama/ nonsense, nak bandingkan umur aku memang tak layak nak tegur KAU. Tapi kalau ikut perangai aku rasa at least im better than u. Macam dalam drama, orang baik mesti asyik kena tuduh buat ini laa buat itu laaa, but at the end nanti kita tengok laa siapa yang betul siapa yang salah. Buat apa nak takut kalau tak buat salah kan. HE knows everything. 

Cerita pasal tamak ni aku teringat kat arwah Odang (atuk, tak tau kenapa aku panggil dia Odang, memamg dari kecik, bila da besar baru aku rasa pelik sebab semua kawan aku panggil atuk dia atuk), dia pernah cakap macam ni;

Buat apa nak tamak, biarkan lah orang tu, kita tengok apa dia nak buat, kalau pun dia tamak aku tak rugi, dia pun tak senang.
Ada betul nya jugak cakap arwah Odang, based dengan apa yang aku tengok, oang yang tamak ni hidup dia tak senang pun makin lama makin susah ada la. Tapi nak buat macam mana, doakan je la one fine day nanti dia akan berubah. And jauhkan lah diri kita dari sifat2 tamak.

 Wallahu a’lam.

Comments

Popular posts from this blog

weii,,aku ingat kat KORANG!!

Final law student !

CAMPING YAK YAK YEAH: TASIK BIRU CHINCHIN #1