Free TALK

Salam and hi!

Tahu tak ape maksud dia? It means free advise yang panjangnya da boleh buat Talk/ceramah.

Location : Mahkamah Sesyen 3[MS2] (or 2, i cant remember) 

Aku pun masuk lah ct dengan heboh nya sebab case aku dekat ct sebelah tangguh. So aku g la MS2 sebab nak jumpa Mira. Masuk2 tengok dia tengah borak dengan sorang Pakcik ni. He looks soooooooo familiar kat ct ni. 

Masuk2 aku terus g kat Mira;

Eh, case aku tangguh la, bosan, case kau bila nak start.
-kejap lagi kot

Suddenly, that Pakcik menyampuk;
Sape ni?
-Kawan saya la pakcik. Sama macam saya jugak, budak chambering.

And dari situ lah bermula nyaa talk dia.

Kids nowadays, haih tak tahu la macam mana nak cakap. Pemalas. Semua pun nak spoon feed. Tak usaha. No effort to improve themselves. (Aku da pelik da, Mira kat sebelah ni sengih, dia sambung lagi.)  Luar, appearance nak smart , tapi otak tu tak nak smart. Yang perempuan pun tudung nak cantik je, nak tajam biar nampak kemas, tapi akal tak tajam (dengan sedikit rasa menyirap, aku terus betul kan tudung, hehehe, pastu Mira sound aku-kau ni lagi dia cakap lagi kau buat-) Hah tengok tu. Haih. One more thing yang pakcik perasan, our younsters dont have good command of English. Baik Peguam ke, Doktor ke sama je. Why not kita improve our english pergi lah beli newspaper, one word per day, dalam setahun ade 350 days, kan dah boleh dapat 350 bombastic words. Ni tak, media sosial je la yang kau pandai. Once we have good command of English we can build our confidence level. Baru orang pandang ~~ blaa blaaa (tak ingat lagi ape pakcik ni cakap)

Lepas agak lama dengan talk tak berbayar which i think ada baik nya, tapi macam malas nak dengar sebab budak muda kan pemalas. Let figure out something to stop this pakcik daripada membebel dengan lebih panjang lebar.

I got an idea. Aku pun mulalah tanya;

Eh, Mira, kau tak g kat boss kau ke, kan dah nak start?
-Haah la memang aku nak g la ni.
Kau g la, aku pun nak g jumpa Elley ni. Pakcik saya pergi dulu la ye, kawan saya tunggu kat luar tu.


Pakcik tu sambung lagi, 'dah nak g ke? owh kawan da tunggu eh takpelah'

Aku pun dengan pantas membuka langkah. Bersedupppp aku cabut.

Ada betul jugak kata pakcik tu, cumaa aku time tu nak berborak, macam tak kena la time tu. So pakcik kalau kita jumpa lagi, boleh lah saya dengar ceramah pakcik 
 

Comments

Popular posts from this blog

Final law student !

weii,,aku ingat kat KORANG!!

CAMPING YAK YAK YEAH: TASIK BIRU CHINCHIN #1